^powrót na góre

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
ZAKRES MATERIAŁU NA MIESIĄCE LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2013
 

 

 

ŻABKI

Słownictwo:

Mummy, daddy, sister, brother, baby, granny (grandma)

This is my family – to jest mojarodzina

Happy /sad

Where is mummy? – gdzie jest mama

Hello mummy/daddy

Close your eyes – zamknijoczy

Blow a kiss – “poślij” buziaka

Piosenka:

1.Close your eyes

Who is this? It’s your daddy! Blow a kiss.

2. Close your eyes

Who is this? It’s your mummy! Blow a kiss.

Piosenka z historyjki (Story song)

Hush baby, don’t cry!

Baby, baby go to sleep.

Daddy is here, mummy is here

Sister is here, brother is here

Close your eyes and go to sleep.

 

 

Piosenka :

Clap, clap, clap   Let’s be happy

Brother,s and sisters, mummy and daddy

 Jump, jump,jump Let’s be happy

Brother,s and sisters, mummy and daddy

Dance, dance, dance  Let’s be happy

Brother,s and sisters, mummy and daddy

 Piosenka:

1.One small lion goes out to play

Happy, happy, happy day

Sister, sister, let’s have fun!

Come and play. Come, come, come.

2.  Two small lions go out to play

Happy, happy, happy day

Brother, brother, let’s have fun

Come………..

3.   Three small lions go out to play

Happy, happy, happy day

Granny, granny……………………………

 

 

MISIACZKI

Słownictwo:

Family, daddy, mummy, sister, brother

Head, finger, arm, leg, eyes

Happy/sadBig/small

Red, yellow, green, blue

Make a circle – zróbmykoło

Sit down – usiądź

Stand up – wstań

Jump – podskocz

Close your eyes – zamknijoczy

Open your eyes – otwórzoczy

Piosenka:

1.Close your eyes

Who is this? It’s your daddy! Blow a kiss.

2. Close your eyes

Who is this? It’s your mummy! Blow a kiss.

Piosenka z historyjki (Story song)

Hush baby, don’t cry!

Baby, baby go to sleep.

Daddy is here, mummy is here

Sister is here, brother is here

Close your eyes and go to sleep.

One little finger

One little finger, one little finger, one little finger clap, clap, clap

Point your finger up

Point your finger down

Put in on your head (nose/arm/leg/ foot)

 

 

TYGRYSKI

Grupa “Tygrysków” pracuje z podręcznikiem Captain Jack 1 wyd. Macmillan.

Dzieci po omówieniu lekcji otrzymują do domu kartę pracy na której są piosenki wprowadzane na zajęciach. Zalecane byłoby powtórzenie materiału w domu z użyciem płyty CD – rom, którą państwo otrzymali na początku roku.

Obecnie omawiamy rozdział 1

Słownictwo:

Head, legs, toes, tummy, arms, hands

Big/small

Spider

Clap your hands/ Touch your toes/Tickle your tummy/Wave your arms/Touch your head/Shake one leg/Water, soap, towel/Wash your hands

Yellow/ red/green/blue/pink/brown

Numbers 1-6

How many……?

Listen to me!

 

 

LWIĄTKA

Grupa “Lwiątek ” pracuje z podręcznikiem Captain Jack 2 wyd. Macmillan.

Dzieci po omówieniu lekcji otrzymują do domu kartę pracy na której są piosenki wprowadzane na zajęciach. Zalecane byłoby powtórzenie materiału w domu z użyciem płyty CD – rom, którą państwo otrzymali na początku roku.

Obecnie omawiamy rozdział 1 „The dragon”

Słownictwo:

Face, eyes, ears, nose, mouth, hair, big, small,

wash your face/ brush your hair/ brush your teeth/ wash your hands

dragon, telescope,

I’m scared /we’re scared/I’m safe/We’re safe/

Numbers 7-10

Utrwalamy: colours, body, numbers1-6, happy-sad